,,Kultūros diena Kaune"

Balandžio 15 d. kai pasaulyje švenčiama tarptautinė kultūros diena, mes nusprendėme ją paminėti mieste, kurio vienas devizų yra ,,Kaunas dalinasi kultūra".

Pirmasis kelionės tikslas buvo Aleksoto funikulierius. Tai kultūros paminklas, saugantis autentišką informaciją apie to meto inžinerijos bei architektūros lygį. Linksmai šnekučiuodamiesi susėdome į funikulierių ir pakilome į Aleksoto kalną, nuo kurio atsiveria nuostabi Kauno centro ir senamiesčio panorama. Pasigrožėję miestu, aptarę architektūros objektus, kalno šlaitu patraukėme į Nacionalinį M. K. Čiurlionio dailės muziejų.

M. K. Čiurlionio dailės muziejuje, skambant muzikai, apžiūrėjome garsaus kultūros veikėjo memorialinį muziejų, kuriame šiuo metu eksponuojama paroda ,,Neužmirštamoji Sofija" ir paveikslus. Labiausiai gyventojų dėmesį traukė dvylikos paveikslų ciklas ,,Zodiakas", kiekvienas iš jų paveiksluose atpažino savo zodiako ženklus bei prie jų įsiamžino.

Palikę Nacionalinį M. K. Čiurlionio dailės muziejų, nusprendėme užsukti į kitą, ne mažiau žymų, šio muziejau padalinį - Velnių muziejų. M. K. Čiurlionio Velnių muziejus trijuose aukštuose saugo apie 2000 raguotųjų iš viso pasaulio. Įvairių formų, dydžių, spalvų ir iš įvairių medžiagų pagaminti velniai vieniems kėlė juoką, kitus šiek tiek gąsdino, tačiau nė vieno nepaliko abejingo. Antrame pastato aukšte, kuriame puikuojasi drožiniai iš medžio, gyventojų laukė maloni staigmena. Kultūros dienos proga darbuotojai kiekvienam gyventojui padovanojo po įvairiaspalvį vėjo malūnėlį, anot jų, tai ne paprasti malūnėliai, mat juos suka ne vėjas, o kultūra.

Paskutine stotele tapo garsusis Pažaislio vienuolyno ansamblis. Pirmiausiai apžiūrėjome svarbiausiu ansamblio akcentu laikomą barokinio stiliaus bažnyčią, jos viduje esantį įspūdingą altorių. Gyventojai turėjo progą ne tik apsidairyti bažnyčios viduje, bet ir ant popieriaus lapo užrašyti ir bažnyčioje palikti intencijas, už kurias vėliau meldžiasi vienuolės.

Išėję iš bažnyčios taip pat aplankėme sakralinį Pažaislio vienuolyno ansamblio muziejų, kuriame susipažinome su vienuolių gyvenimu. Vienuolyno ansamblis įsikūręs prie pat Kauno marių, tad norėdami dar šiek tiek pasidžiaugti šilta saulėta diena, nusprendėme įsikurti vienoje iš čia pat, prie vandens esančių, pavėsinių ir papietauti. Pasisotinę ir pasidalinę dienos įspūdžiais, šiek tiek pavargę, bet patenkinti savo kultūros dienos ekskursija, patraukėme namo.